Головна » Файли » ПЕРЕКАЗИ

Найкращі 2009 творів: українська мова та література, зарубіжна література (2006)
[ Викачати з сервера (2.20Mb) ] 01.08.2015, 11:10
загрузка...

Переглянути:

 

Зміст:

5 КЛАС
Твір-опис окремих предметів
Олівець
Подарунок до школи
Незабудка (Твіропис квітки у художньому стилі)
Незабудка (Твіропис квітки у науковому стилі)
Твір-опис тварини
Кошенятко
Рекс
Білочка
Горобці
Твір-опис за картиною Я. Паладія «Коні на вигоні»
Твір-опис за картиною
С.Васильківського «Козача левада»
Твіррозповідь на основі власного досвіду
Витинанки
Боровичок
Пожежа
Несподівана зустріч
Твір-роздум
Зрозумійте мене
Ким я хотіла б стати і чому?
Яку людину можна вважати щасливою?
Замітка в газету
Поїздка до Києва
Фестиваль учнівської творчості «Золоте яєчко»
6 КЛАС
Твір-опис природи
Ранок сонця.
Улюблена пора року.
Світанок.
Золотава осінь.
Твір-опис за картиною
Катерини Білокур «Квіти за тином».
Твір-опис приміщення
Наш клас
Наш шкільний музей
Моя кімната.
Твір-опис за картиною
В.Навроцького «Натюрморт»
Твір-роздум про вчинки людей
Про тата.
Випадок на зупинці
Твір-оповідання про випадок із життя
Сумний урок веселого дня.
Нічна пригода
Замітка в газету
Дякувати за чистоту?
Шануймо хліб
7 КЛАС
Твір-опис зовнішності людини
Моя бабуся
Мій товариш
Опис зовнішності людини за картиною
Ф.Панка «Ювілейне панно Т.Шевченка»
Твір-опис процесу праці
Вишиванка
Професія мого тата
Моя берізка
Оповідання за поданим сюжетом
Як Іванко став хоробрим
Незнайоме свято.
Замітка дискусійного характеру в газету
Чистота — запорука здоров’я чи предмет суперечок?
Дорога до спортивних вершин.
Чи потрібно вивчати ділове мовлення.
Кожен із нас повинен бути терпимим (Твір-роздум)
8–9 КЛАСИ
Твіропис місцевості
Моя вулиця.
Рідна домівка.
Твіропис пам’яток історії і культури
Пам’ятник Кобзареві.
Харківська святиня.
Майстерність Т.Шевченкаживописця
(За картиною Т.Г.Шевченка «Почаївська лавра з півдня»)
Твір-роздум на моральноетичну тему
Хліб — найбільше багатство
Брати наші менші
Твір-роздум на суспільну тему
Я — син свого народу
Твір-оповідання на основі почутого
«Полонез» Огінського.
Фронтова сестра.
Твір у публіцистичному стилі на моральноетичну тему
Традиції в моєму житті
«Рідна мати моя…».
Як я розумію дружбу.
Мої ідеали
Бути людиною
Як я розумію мораль
Твір у публіцистичному стилі на суспільну тему
Моє ставлення до різних молодіжних організацій.
Проблеми екології і ми
Незалежність моєї Вітчизни
День захисників Вітчизни.
Молодь і сучасність.
Роде мій красний…
Роль жінки в суспільстві
Дороги, які ми вибираємо
Твір на лінгвістичну тему в науковому стилі
Словосполучення та речення.
Двоскладні та односкладні прості речення
Головні та другорядні члени речення
Повні та неповні речення
Однорідні та неоднорідні означення.
Слова та словосполучення у ролі вставних або невставних конструкцій.
Пряма і непряма мова
Одиниці мови.
Синонімічне багатство української мови.
Частини мови.
Реферат
Розвиток української мови.
Український народ: походження, формування, етнографічні групи.
Український національний характер
Українські народні художні ремесла
Народні звичаї, традиції, обряди
Вірування українців
СвятоПокровський монастир — видатна пам’ятка
історії і культури Харківщини.
10–11 КЛАСИ
Відгук про твір мистецтва
Пам’ятник Б. Хмельницькому в Києві.
Пам’ятник Т. Шевченкові в Харкові
Театральна вистава «Мина Мазайло».
Відгук про кінофільм С. Параджанова «Тіні забутих предків»
Відгук про картину І.Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султанові»
Відгук про картину Т. Яблонської «Хліб»
Рецензія на кіносеріал «Роксолана»
Відгук про Картину К.О.Трутовського «Т.Г.Шевченко з кобзою над Дніпром».
Мій улюблений твір мистецтва.
Відгук про прочитану книжку.
Стаття в газету на моральноетичну тему. Дозвілля молоді.
Чи потрібна українцям українська книжка?
Чи потрібна вища освіта?
Хто навчить підприємництву?
Що залежить від молоді?
Звідки беруться наркомани?
Від кого залежить вигляд міста, села?
Шкільна форма. За і проти
Не зраджуй тих, кого приручив
Твірроздум на моральноетичну тему. Поезія кохання.
Культура поведінки
Що мені дає знайомство з життєвим шляхом великих людей.
Що для мене значить земля.
«Любить людей мене навчила мати…» (В.Симоненко)
Хліб.
Мої захоплення.
Твір на суспільну тему. Одяг і суспільство.
Молодіжний лідер.
Міркування з приводу прочитаної статті
Чоловік і жінка у сучасному світі.
Що я можу зробити для рідної мови?.
Чим багатий мій народ.
Проблеми екології — проблеми виживання людства.
Українська література
5 КЛАС
Мій перший урок
Роль книги в житті людини.
«Що уміти — за плечима не носити».
Моя улюблена казка.
Народні перекази (Відгук про прочитаний твір).
Про улюблену казку (Відгук про самостійно прочитаний твір)
Як з’явилися проліски? (Власна легенда).
Про Фарбованого Лиса і не тільки...(За казкою І. Франка «Фарбований лис»).
Хто ви, цар Плаксій і Лоскотон? (За казкою В. Симоненка «Цар Плаксій і Лоскотон»)
Порівняльна характеристика Федька та Толі (За оповіданням В.Винниченка «Федькохаламидник»).
Про Олеся (За оповіданням Григора Тютюнника «Дивак»)
6 КЛАС
Для чого потрібно вивчати твори усної народної творчості? (Твір-роздум).
Що я дізнався з історичних пісень про минуле українського народу?
Моя улюблена народна пісня.
Співомовки Степана Руданського.
Автобіографічність поезій Т.Шевченка..
«Щука» Леоніда Глібова.
Зображення життя дітей у творах Б. Грінченка.
Якою має бути справжня людина (Твірроздум)
Зустріч із письменником (Твіррозповідь за літературою рідного краю).
Твіропис картини К.Білокур «Сніданок».
7 КЛАС
Уславлення патріотизму українського козацтва в народних думах.
Славетна героїня Маруся Богуславка (За народною думою «Маруся Богуславка»).
Ой чиє ж то жито, чиї ж то покоси? (Відгук про баладу).
Розмаїття українських пісень.
Відгук на пісню «Заповіт» (Слова Т. Шевченка, музика Г.Гладкого).
Заповіт нащадкам (За поезіями Тараса Шевченка).
Українське село — жертва кріпаччини (За повістю І. С. НечуяЛевицького «Микола Джеря»).
Микола Джеря — борець проти панського гніту (За повістю І.НечуяЛевицького «Микола Джеря»).
«Широко долиною між двома рядами розложистих верб...» (І. НечуйЛевицький — неперевершений майстер описів природи)
Захар Беркут — мудрий ватажок тухольської громади (За повістю І.Франка «Захар Беркут»)
Захар Беркут.
Характеристика образу Максима.
Характеристика образу Мирослави.
Образ Мирослави (За повістю І.Франка «Захар Беркут»).
«Серця, огріті першою любов’ю» (За повістю І. Франка «Захар Беркут»).
Учителю присвячується (За поезією В. Сосюри «Учитель»)..
Моє враження від оповідання О.Довженка «Воля до життя» (Твір-роздум).
Нам усім необхідна воля до життя (За оповіданням О. Довженка «Воля до життя»).
Лагідний світ дитинства (За дилогією М. Стельмаха «Гусилебеді летять», «Щедрий вечір»).
Роздуми над поезією (За віршем В. Симоненка «Ти знаєш, що ти — людина?»).
Матері присвячується... (За творчістю українських поетів і письменників).
Дитинство, опалене війною (За повістю Г. Тютюнника «Климко»).
Опис зовнішності людини за картиною І.Їжакевича «Мама йде!».
Твіропис за картиною І. Їжакевича «Кріпаків міняють на собак».
Твіропис за картиною С.В.Герасимова «Мати партизана».
Твіропис за картиною Т.Шевченка «Автопортрет» (1840 р.).
8 КЛАС
Що дало мені вивчення байки у школі?.
«Ой у лузі червона калина» (З історії стрілецьких пісень)
Хижацька натура Герасима Калитки (За п’єсою І.КарпенкаКарого «Сто тисяч»).
Поет — друг і захисник народу (За поемою Лесі Українки «Давня казка»).
Роль поета і поезії в суспільстві (За поемою Лесі Українки «Давня казка»)
Воля й любов — дві стихії оповідання М. Коцюбинського «Дорогою ціною».
Мої враження від вірша В. Самійленка «Українська мова».
Проблема вірності людини рідному краю, відданості своїй нації у поемі М.Вороного «Євшанзілля».
Проблема історичної пам’яті народу в поемі М.Вороного «Євшанзілля».
Відгук на збірку Миколи Побеляна «Сніги на двох» (З літератури рідного краю).
Твіропис за картиною О.Мурашка «Похорон кошового».
9 КЛАС
Весілля — важливий складник народної культури.
Втілення в народній драмі мудрості та поетичності українського народу.
«Велесова книга» — найдавніша літературноісторична пам’ятка прадавніх українців
Зачерпнімо мудрості зі світової давньої скарбниці (Про найдавнішу перекладну світську літературу).
Моральні уроки Біблії.
Природа в «Слові о полку Ігоревім».
Художня майстерність невідомого автора у «Слові о полку Ігоревім».
Образ автора «Слова о полку Ігоревім».
«Слово о полку Ігоревім» — велична пам’ятка літератури Київської Русі.
Образ князя Ігоря У поемі «Слово о полку Ігоревім»
Образ Руської землі у поемі «Слово о полку Ігоревім».
Образ Ярославни у поемі «Слово о полку Ігоревім».
«Слово о полку Ігоревім» — велична пам’ятка культури нашого народу
Козацькі літописи — правдиві свідки історії й давньої літератури
Давньоукраїнська драматургія та поезія як джерела розвитку жанрів.
Творчість перших письменників Київської Русі Володимира Мономаха та Іларіона.
Іван Вишенський. Доповідь про письменника.
Паростки художньої літератури в полемічній літературі.
Патріотизм творчості Івана Вишенського
Григорій Сковорода. Доповідь про письменника
Педагогічні погляди Г. Сковороди.
Уславлення найвищих якостей людини у творчості Г. Сковороди.
Образи природи у творчості Г. Сковороди.
Для чого нам потрібна творчість Г. Сковороди сьогодні?.
Філософські роздуми Сковороди про людське щастя.
Творчість Г.Сковороди як відображення народних ідеалів і прагнень
Велич i безсмертя Г. С. Сковороди.
Іван Котляревський. Доповідь про письменника.
Що таке щастя і як його розуміють персонажі п’єси І. Котляревського «Наталка Полтавка»
Новаторський характер п’єси І. Котляревського «Наталка Полтавка».
Пісня як відображення характерів героїв у п’єсі І. П. Котляревського «Наталка Полтавка».
Любов Возного — почуття щире чи корисливе?
Душевна краса Наталки у п’єсі І. П. Котляревського «Наталка Полтавка».
Історичні передумови написання поеми І. П. Котляревського «Енеїда»
Народознавство у поемі І. Котляревського «Енеїда»
Народний гумор та сатира у поемі І. Котляревського «Енеїда».
Героїчний подвиг Низа та Евріала (За поемою І. Котляревського «Енеїда»).
Як І. Котляревський творить характери своїх героїв?.
Григорій Квітка)Основ’яненко. Доповідь про письменника.
Зображення життя і побуту українського селянства в повісті Г. КвіткиОснов’яненка «Маруся»
Маруся — моя улюблена героїня повесті Г. КвіткиОснов’яненка.
Чи є місце Марусям у сучасному світі? (За повістю Г. КвіткиОснов’яненка «Маруся»)
Риси сентименталізму та реалізму в повісті Г. КвіткиОснов’яненка «Маруся».
Поєднання реального і фантастичного в повісті Г.КвіткиОснов’яненка «Конотопська відьма»
Сміхова стихія повісті «Конотопська відьма»
Чому п’єса Г. КвіткиОснов’яненка «Сватання на Гончарівці» до цього часу популярна?
Тарас Шевченко. Доповідь про письменника
Шевченко — це народ, і як народ, він буде вічно жити.
Зображення величі і краси козацької звитяги у творчості Т. Шевченка.
Осмислення історичної долі козацтва у творчості Т. Шевченка.
«…І перед нею помолюсь, мов перед образом святим тієї матері святої» (Образ матері в творах Т. Шевченка)
Жіночі образи в поезіях Т. Шевченка
Моральні уроки Катерини і Ганни сучасним читачам (За творчістю Т. Шевченка)
Мрії Тараса Шевченка про майбутнє України
Ідея національного духовного відродження у творчості Т. Шевченка
Пантелеймон Куліш. Доповідь про письменника.
«Чорна рада» П. Куліша — перший український історичний роман
Ідея соборності та незалежності України і проблема ролі державного діяча в історії (За романом П. Куліша «Чорна рада»)
Утвердження загальнолюдських цінностей у романі П. Куліша «Чорна рада»
Національний характер українців у романі П. Куліша «Чорна рада».
Історичні джерела роману П.Куліша «Чорна рада»
Марко Вовчок. Доповідь про письменницю
Прагнення народу до волі у повісті марка Вовчка «Iнститутка».
Порівняльна характеристика Устини і панночки (За повістю Марка Вовчка «Інститутка»)
Чого кріпачка Устина може навчити людей високого соціального стану та наших сучасників?
Антикріпосницька спрямованість повісті Марка Вовчка «Інститутка»
10 КЛАС
Звеличення історичної постаті Богдана Хмельницького у фольклорних та літературних творах
Чому вивчення літератури починається з усної народної творчості?
Іван Нечуй)Левицький. Доповідь про письменника.
Зображення народного життя, побуту i звичаїв та обрядiв українцiв у повiстi I. НечуяЛевицького «Кайдашева сiм’я».
Кайдашi — типовi представники українського селянства пореформеного перiоду, носiї нацiонального характеру
Сім’я як осередок суспільства (За повістю І. С. НечуяЛевицького «Кайдашева сім’я»).
Внутрішнє прагнення Кайдашів утвердити себе господарями на землі.
Художня майтернiсть повiстi i.НечуяЛевицького «Кайдашева сiм’я».
Згубний вплив приватної власності на людину (За повістю І. С. НечуяЛевицького «Кайдашева сім’я»)
Природа сміху у «Кайдашевій сім’ї» І.НечуяЛевицького.
«Кайдашеві звички» в сучасному житті.
Панас Мирний. Доповідь про письменника.
Чiпка — не бунтар, а злодiй? (За романом Панаса Мирного «Хiба ревуть воли, як ясла повнi?»).
Дитинство Чiпки — основа його бунтарства (За романом Панаса Мирного «Хiба ревуть воли, як ясла повнi?»)
Зображення покрiпачення України у романi Панаса Мирного «Хiба ревуть воли, як ясла повнi?»
Жiночi образи у романi Панаса Мирного «Хiба ревуть воли, як ясла повнi?»
Сатиричне зображення експлуататорів у романі П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
Іван Карпенко)Карий. Доповідь про письменника.
Комедія І.КарпенкаКарого «Хазяїн» — видатне досягнення української драматургії ХІХ століття.
Чи є сила, що протистоїть пузирям? (За комедією І. КарпенкаКарого «Хазяїн»).
Новаторство І. КарпенкаКарогодраматурга
Образ Пузиря у комедії І.КарпенкаКарого «Хазяїн»
Іван Франко. Доповідь про письменника
Співзвучність поезії І. Франка з народнопісенною творчістю.
Провідні мотиви лірики І. Франка
«Золоте зерно» ідей у поезіях І. Франка.
Відображення прагнення народу до національної самостійності, до волі у поемі І.Франка «Мойсей»
Розкриття проблеми «вождь і народ» у поемі І. Франка «Мойсей»
Трагедія закоханого серця у збірці І. Франка «Зів’яле листя»
Боротьба справедливості з жорстокістю і насильством у повісті І.Франка «Перехресні стежки».
Зображення чиновництва, шляхти і поміщиків у повісті І. Франка «Перехресні стежки»
Хто в кого украв щастя? (За драмою І. Франка «Украдене щастя»)
Павло Грабовський. Доповідь про поета
Життєвий і письменницький подвиг П. Грабовського.
Поетичне вираження одвічного прагнення українського народу до волі в поезії П.Грабовського.
Образи борців за волю народу в поезії П. Грабовського
Інтимна лірика П. Грабовського.
Михайло Коцюбинський. Доповідь про письменника
Ідея служіння митця народові в новелі М.Коцюбинського «Intermezzo»
Єдність природи і людини (За повістю М. Коцюбинського «Тіні забутих предків»).
Осмислення філософських категорій життя і смерті на сторінках повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків».
Проблематика повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»
Карпатськi Ромео i Джульєтта (За повістю М. Коцюбинського «Тіні забутих предків»).
Фольклорна історія народу як джерело повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків».
Леся Українка. Доповідь про поетесу
Iдея служiння митця народовi у творчостi Лесi Українки.
Сила духу Лесі Українки (За поезією «Contra spem spero!»)
Iдея гармонiї людини й природи (За драмоюфеєрiєю Лесi Українки «Лiсова пiсня»).
Образ Лукаша в драміфеєрії Лесі Українки «Лісова пісня»
Жіноча доля як уособлення трагедiї рiдного краю у драмi Лесі Українки «Бояриня».
У чому трагізм життя Степана? (За драмою Лесі Українки «Бояриня»).
Проблеми національної історії через призму образів героїв поеми Лесі Українки «Бояриня».
Безсмертна Леся Українка
Василь Стефаник. Доповідь про письменника.
Тема патріотизму в новелі В.Стефаника «Сини».
Гуманізм новел В. Стефаника
Роздуми над сенсом життя у творах Василя Стефаника.
Герої новел Василя Стефаника.
Символічність образу камінного хреста в новелі В. Стефаника «Камінний хрест»
«...Україні потрібні її діти...» (За новелою В. Стефаника «Марія»)
Ольга Кобилянська. Доповідь про письменницю.
Мої враження від повісті О. Кобилянської «Людина».
Образ Олени Ляуфер (За повістю О. Кобилянської «Людина»)
Стефан Лієвич — образ «нової людини» в українській літературі (За повістю О. Кобилянської «Людина»)
Осуд обмеженості, лицемірства, кар’єризму, міщанства у повісті О. Кобилянської «Людина»
Духовні орієнтири в повісті Ольги Кобилянської «Земля»
Олександр Олесь. Доповідь про письменника
«З журбою радість обнялась…» (За творчістю Олександра Олеся)
Жанрова і тематична розмаїтість лірики Олександра Олеся
Степан Васильченко. Доповідь про письменника.
Загублений талант (За повістю С. Васильченка «Талант»)
Художнє осмислення загальнолюдських цінностей у повісті С. Васильченка «Талант».
Художня майстерність С. Васильченка у повісті «Талант»
Володимир Винниченко. Доповідь про письменника
Володимир Винниченко — майстер психологічного аналізу
Показ зрушень у селянській свідомості в оповіданні В. Винниченка «Салдатики!!».
Щастя як проблема буття (За оповіданням В. Винниченка «Момент»)
«Нема, пропав, помер гріх» (За п’єсою В. Винниченка «Гріх»).
Творча індивідуальність митця (В. Винниченко).
Особливості ранньої прози В. Винниченка.
Павло Тичина. Доповідь про поета.
Глибина i щирiсть почуттiв закоханостi, вiрностi, свiтлої радостi у вiршах П. Тичини
Мотиви ранньої лірики П. Тичини.
Інтимна лірика П. Тичини.
Майстерність зображення настроїв людини у збірці П. Тичини «Сонячні кларнети».
Максим Рильський. Доповідь про поета.
Людина і природа у творчості М. Рильського.
Володимир Сосюра. Доповідь про поета.
Інтимна лірика В. Сосюри.
Особливості художнього вираження людського почуття в інтимній ліриці В. Сосюри.
11 КЛАС
Микола Хвильовий. Доповідь про письменника.........................................................323
Трагізм життєвої долі М. Хвильового та його героїв..................................................326
Особа автора у новелі М. Хвильового «Я (Романтика)»..........................................327
Жінка у пореволюційному суспільстві (За оповіданням М. Хвильового «Сентиментальна історія»)
Остап Вишня. Доповідь про письменника...................................................................329
Чим мені сподобалися твори Остапа Вишні?..............................................................330
Остап Вишня. «Моя автобіографія»................................................................................331
Василь Барка. Доповідь про письменника...................................................................332
Осмислення історичної долі українського народу в період голодомору 1932—1933 рр. у романі В.Барки «Жовтий князь»
Мирон Катранник — ідеал селянина і людини (За романом В. Барки «Жовтий князь»).
Образи «жовтого князя» та його прибічників (За романом В. Барки).................336
Жінки — берегині роду в романі В. Барки «Жовтий князь».....................................338
Проблема молоді в романі В. Барки «Жовтий князь»................................................339
Юрій Яновський. Доповідь про письменника.............................................................340
Тема громадянської війни в романі Ю. Яновського «Вершники»..........................342
Художня своєрідність роману Ю. Яновського «Вершники»....................................342
Трагедія роду Половців і трагедія України (За романом Ю. Яновського «Вершники»)..
«Тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду» (Ю. Яновський)
Українські звичаї і обряди, побут у романі Ю. Яновського «Вершники»........345
Що за «лист у вічність» послав листоноша? (За романом Ю. Яновського «Вершники»).
Валер’ян Пiдмогильний. Доповідь про письменника...............................................348
Проблема сенсу людського буття в романі В. Підмогильного «Місто»..............349
Микола Куліш. Доповідь про драматурга.......................................................................350
У чому секрет нетлінного успіху п’єси М. Куліша «Мина Мазайло»?................351
Значення п’єси М. Куліша «Мина Мазайло» вчора і сьогодні...............................352
Художнє втілення проблеми українізації у комедії М. Куліша «Мина Мазайло»
Любов до рідної мови і боротьба за її чистоту у п’єсі М. Куліша «Мина Мазайло»
Іван Кочерга. Доповідь про драматурга.........................................................................356
Сюжетнокомпозиційні особливості п’єси І. Кочерги «Ярослав Мудрий»........357
Моральні цінності, ідеали наших предків (За драмою І. Кочерги «Ярослав Мудрий»).
«Ярослав Мудрий» І. Кочерги — художнє втілення ідеї незламності народного духу, любові й відданості своїй вітчизні
«Вищих я не відаю скарбів, ніж мирний труд і щастя в мирнім домі» (За драмою І. Кочерги «Ярослав Мудрий»).
Образ Ярослава Мудрого в однойменній п’єсі І. Кочерги........................................363
Лист до князя Ярослава Мудрого......................................................................................364
Олександр Довженко. Доповідь про письменника...................................................365
Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»
Сповідь душі митця у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»..................368
Життєва правда і романтизм у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна».
Природа у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»........................................370
Краса людини і природи у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна».........371
Засудження війни у кіноповісті О.Довженка «Україна в огні»..............................372
Моє ставлення до образу Олесі з кіноповісті О.Довженка «Україна в огні».....374
Трагедійний образ України в кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»..............376
Художня майстерність автора у кіноповісті «Україна в огні»..................................377
Образ автора у «Щоденнику» О. Довженка...................................................................379
«Щоденник» О. Довженка — вражаючий документ трагічної доби.......................380
Улас Самчук. Доповідь про письменника......................................................................382
Розкриття духовної краси селянкитрудівниці у романі У. Самчука «Марія»...383
Тема колективізації та голодомору у романіхроніці У. Самчука «Марія»...........385
Філософське осмислення тисячолітніх сімейних традицій у романі Уласа Самчука «Марія».
Проблеми людської гідності та національної самосвідомості у статті Уласа Самчука «Нарід чи чернь»
Феодосiй Осьмачка. Доповідь про письменника.......................................................388
Оригінальність світосприймання Тодося Осьмачки (За повістю «Старший боярин»)
Іван Багряний. Доповідь про письменника..................................................................390
Які гріхи спокутував Григорій Многогрішний (За романом І.Багряного «Тигролови»).
Жанр пригодницького роману в інтерпретації І.Багряного (За романом «Тигролови»)
Природа і людина в романі І. Багряного «Тигролови»...............................................395
Художня майстерність І. Багряного в романі «Тигролови»......................................396
Гнівний осуд тоталітарного режиму в романі І.Багряного «Тигролови»............397
Про лицарську любов і дівоче серце (Тема кохання в романі І.Багряного «Тигролови»).
Андрій Малишко. Доповідь про поета............................................................................402
Людська доля та любов до рідної землі у творчості А. Малишка...........................403
Вірші А. Малишка, що стали піснями............................................................................405
Доля людини на рідній землі у поезіях А. Малишка..................................................407
Олесь Гончар. Доповідь про письменника....................................................................409
Собор як символ духовної краси людини в однойменному романі Олеся Гончара...410
Ідея духовного багатства людини в романі О. Гончара «Собор»............................412
«Моя душа — це храм чи купа цегли?» (За романом О. Гончара «Собор»).......414
Володька Лобода в наші дні.................................................................................................415
Гуманістичні тенденції в новелах О. Гончара................................................................417
Мої роздуми над творами Олеся Гончара.......................................................................418
Павло Загребельний. Доповідь про письменника......................................................419
Софія Київська — символ духовного надбання українського народу (За романом Павла Загребельного «Диво»).
Василь Симоненко. Доповідь про поета........................................................................421
Я хочу правді бути вічним другом і ворогом одвічним злу (За творчістю В. Симоненка)
Уроки справжньої любові (За творчістю В. Симоненка)..........................................422
Я б побажав тобі когось отак любити, як я тебе люблю (За поезією В. Симоненка).
Образ України в поезії В. Симоненка...............................................................................426
«Ти знаєш, що ти — людина?» (В. Симоненко)...........................................................429
«Я воскрес, щоб із вами жити…» (В. Симоненко)........................................................429
Дмитро Павличко. Доповідь про поета..........................................................................434
Інтимна лірика Дмитра Павличка....................................................................................435
«Червоне — то любов, а чорне — то журба» (За творчістю Д. Павличка)...........436
«О рідне слово, хто без тебе я?» (Д. Павличко)...........................................................439
Олексій Коломієць. Доповідь про драматурга.............................................................441
«У всьому, у малому й великому, єдиний порадник — правда!» (За п’єсою О. Коломійця «Дикий Ангел»)..
Проблема батьків і дітей у п’єсі О.Коломійця «Дикий Ангел»..............................443
Болючі проблеми сучасності у п’єсі О. Коломійця «Дикий Ангел».....................444
Художня майстерність О.Коломійця і новаторство п’єси «Дикий Ангел»......445
Юрій Мушкетик. Доповідь про письменника..............................................................446
Образ жінкитрудівниці Ганни Розсохи (За оповіданям Ю. Мушкетика «Суд»)...........447
Недоспівана пісня Ганни Розсохи (За оповіданням Ю. Мушкетика «Суд»).....449
Ліна Костенко. Доповідь про поетесу.............................................................................450
Художнє осмислення загальнолюдських цінностей у творчості Ліни Костенко......450
Втілення в образі Марусі Чурай моральної краси і таланту українського народу в однойменному романі Л. Костенко
Поетизація моральних цінностей українського народу в образі Марусі Чурай (За однойменним твором Л. Костенко)
Образ України у романі Л. Костенко «Маруся Чурай»..............................................454
Образи матерів у романі Л. Костенко «Маруся Чурай»............................................455
Мова роману Л. Костенко «Маруся Чурай»..................................................................456
Порівняльна характеристика Вишняків і Чураїв у романі Л. Костенко «Маруся Чурай»
Проблема історичної та художньої правди в романі Л. Костенко «Маруся Чурай»
Григір Тютюнник. Доповідь про письменника............................................................460
Вічна загадка любові (За оповіданням Григора Тютюнника «Зав’язь»).............461
Духовний світ простої людини в новелі Григора Тютюнника «Три зозулі з поклоном»
Проблеми українського села середини ХХ століття крізь призму оповідання Григора Тютюнника «Оддавали Катрю».
Василь Стус. Доповідь про поета......................................................................................466
Шлях на Ґолгофу (Про долю Василя Стуса)...............................................................467
«Народе мій, до тебе я ще верну…» (В. Стус).................................................................468
Особливості поетичної мови Василя Стуса..................................................................469
Філософічність у творах Василя Стуса..........................................................................471
Іван Драч. Доповідь про поета...........................................................................................472
Художній світ Івана Драча...................................................................................................473
Екологія моральності чи моральність екології? (Роздуми над твором І. Драча «Чорнобильська мадонна»)
Образи поеми І. Драча «Чорнобильська мадонна».....................................................476
Вселюдська трагедія та її осмислення у поемі І.Драча «Чорнобильська мадонна»
«Я землі належу. Весь. До дна» (І. Драч)......................................................................482
Борис Олійник. Доповідь про поета................................................................................483
Кревний зв’язок людини з природою у поемі Б. Олійника «Крило».....................484
Євген Маланюк. Доповідь про поета...............................................................................485
Питання національної свідомості та національної гідності у творчості Євгена Маланюка
Своєрідність художньої антитези у збірці Євгена Маланюка «Стилет і стилос»
«Розтоптані пелюстки» Євгена Маланюка
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
Народної мудрості джерело (Твір на тему прислів’я)
Уславлення людських чеснот у казці братів Грімм «Пані Метелиця».
Навіщо відьмі помело
Роль народної казки у вступі до поеми О.С.Пушкіна «Руслан і Людмила».
Якщо у серце попадають скалки дзеркала троля... (За казкою Г. Х. Андерсена «Снігова королева»).
Хто сильніший за Снігову королеву? (За казкою Г.К.Андерсена«Снігова королева»
Друзі Мауглі
Мауглі — вихованець джунглів (За однойменною казкою Р.Кіплінга)..............495
Радісний світ дитинства (За романом Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»)........496
Сонячний світ дитинства в романі М.Твена «Пригоди Тома Сойєра»...............496
6 КЛАС
Засудження людських вад у байках І. Крилова...........................................................497
Спільне та відмінне байки І. Крилова «Вовк та ягня» та однойменної байки Езопа..
У чому секрет довголіття байки?........................................................................................499
Смисл назви повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».......................................499
Подорож Скруджа у часі та просторі................................................................................499
Ебінізер Скрудж— головний герой «Різдвяної пісні у прозі» Ч.Діккенса.
Гімн звичайній людинітрудівнику, силі її характеру і витримці у романі Д.Дефо «Життя й незвичайні пригоди Робінзона Крузо».
Чи хотів би я, щоб моїм другом став Дік Сенд із роману Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан»?.
7 КЛАС
«Рамаяна» як зразок давнього героїчного епосу.
«Пісня про Роланда» як зразок середньовічного героїчного епосу.
Історична правда та вигадка в середньовічному епосі «Пісня про Роланда»
Історія Англії очима видатного романіста В.Скотта (За романом «Айвенго»).
Порівняльна характеристика Айвенго і Річарда Левове Серце (За романом В.Скотта «Айвенго»).
Порівняльна характеристика Ровени та Ребекки (За романом В.Скотта «Айвенго»).
Україна і народ у повісті М.Гоголя «Тарас Бульба».
Тарас Бульба — народний герой (За однойменною повістю М.Гоголя).
Порівняльна характеристика Остапа та Андрія (За повістю М.Гоголя «Тарас Бульба»).
Патріотизм балади Р.Л.Стівенсона «Вересковий мед».
Своєрідність романтизму Е. По.
Чим приваблює мене знаменитий детектив Шерлок Холмс?.
Радість подитячому дивитися на світ... (За оповіданням Г. Веллса «Чарівна крамниця»).
Співіснування романтичного й обивательського у повісті О. С. Гріна «Пурпурові вітрила».
Над ким і чим сміється А.П.Чехов у своїх оповіданнях?.
8 КЛАС
Міф про Прометея та його відтворення в трагедії Есхіла «Прометей закутий».
Що я відкрив для себе в давньокласичній східній поезії? (На прикладі творів Омара Хайяма та Нізамі Гянджеві).
Гуманістичний пафос поеми Ш. Руставелі «Витязь в тигровій шкурі»..............521
Краса і щирість людських почуттів у ліриці Петрарки..............................................523
Гротеск і гіпербола в романі Ф. Рабле «Гаргантюа і Пантагрюель»......................525
Трагедія і торжество кохання (За трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»).............526
Трагічне і комічне в образі Дон Кіхота (За романом М. де Сервантеса «Дон Кіхот»)..
Дон Кіхот і Санчо Панса як уособлення двох життєвих позицій..........................530
«Вічні образи» у світовій літературі..................................................................................531
Вірність ідеалам справедливості та гуманізму у творах епохи Відродження (М. Сервантес «Дон Кіхот» і В. Шекспір «Ромео і Джульєтта»)
Природа у хоку японського поета Мацуо Басьо...........................................................534
Літературна балада у творчості поетівромантиків світу XVIII—XIX століть...........535
Утвердження цінності людського життя в баладі Ф.Шиллера «Рукавичка»...537
Контраст потворного і прекрасного у творі Гофмана «Малюк Цахес»................537
Конфлікт ліричного героя з реальністю в ліриці Г.Гайне.........................................538
Тема кохання у поезіях Гайне...............................................................................................541
Філософське осмислення єдності природи і людини в «Кримських сонетах» А. Міцкевича.
Краса природи в ліриці С. Єсеніна....................................................................................546
Чим мене приваблюють танка Ісікави Такубоку?.......................................................548
«Найголовнішого очима не побачиш» (За філософською казкою Антуана де СентЕкзюпері «Маленький принц»)
Моральнофілософський зміст казки «Маленький принц» А. де СентЕкзюпері...........549
9 КЛАС
Священні книги народів світу як пам’ятки світової культури (Тези до виступу з проблем твору)
Ахілл і Одіссей як уособлення мужності і відваги, людського розуму (За «Іліадою» та «Одіссеєю» Гомера).
Поема ВерҐілія «Енеїда» як літературна обробка римських легенд про троянця Енея Алегоричний зміст «Божественної комедії» Данте.
«Торгує той дрібними почуттями, Хто серце всім на показ відкрива»(В. Шекспір).
Філософська глибина та гуманістична наснага трагедії Шекспіра «Гамлет».
Сонети — це ключ, котрим Шекспір відкрив своє серце (У. Вордсворт)
Гамлет — ідеальний герой свого часу..
Вічність проблем трагедії «Гамлет», або чим близький Гамлет сучасній людині?...............565
Проблематика та художні особливості комедії Мольєра «Міщаниншляхтич»...............566
Над чим сміється Мольєр у комедії «Міщаниншляхтич»?....................................568
Художня своєрідність класицистичної драми...............................................................569
Висока трагедія як провідний жанр літератури класицизму...................................570
Що висміює Мольєр? (За комедією «Міщаниншляхтич»)....................................571
Учителі пана Журдена. Якими я їх бачу? (За комедією Мольєра «Міщаниншляхтич»).
Фантастичне та реальне в баладі Й.В.Ґете «Вільшаний король».......................573
Суть протистояння Фауста і Мефістофеля у трагедії Й. В. Ґете «Фауст»........573
«Любов! Блаженство! Серце! Бог!» (Тема кохання в трагедії Ґете «Фауст»)....575
«Я тої сили часть, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого» (Образ Мефістофеля у трагедії Ґете «Фауст»).
Провідні мотиви творчості Дж. Байрона.........................................................................578
Романтичний герой Дж. Байрона......................................................................................580
Добро і зло в романі В. Гюґо «Собор Паризької Богоматері»...................................581
Основні мотиви лірики О. С. Пушкіна............................................................................582
Роман «Євгеній Онєгін» — «енциклопедія російського життя».............................584
Мотиви свободи і самотності лірики М. Ю. Лермонтова.........................................587
Роль композиції роману «Герой нашого часу» у розкритті характеру Печоріна...
Образ України у творчості М. В. Гоголя........................................................................589
Панорамне зображення життя суспільства у поемі М. В. Гоголя «Мертві душі»..........590
Єдність сатиричного і ліричного у поемі М. В. Гоголя «Мертві душі».............592
10 КЛАС
Тема дитинства у творах Ч. Діккенса
Сучасна Стендалю Франція в романі «Червоне і чорне»
Жіночі образи роману Стендаля «Червоне і чорне»
Хто винен у трагедії Жульєна Сореля?
«Людська комедія» Оноре Бальзака — грандіозна енциклопедія життя Франції І половини ХІХ століття
Оноре Бальзак — знавець людських пристрастей і рушійних сил суспільного розвитку
Неоднозначність образу Гобсека в однойменній повісті Оноре Бальзака
Роль авантюрної інтриги у романі Ч. Діккенса «Пригоди Олівера Твіста»
Гуманістичний смисл роману Ч. Діккенса «Пригоди Олівера Твіста»
Проблема виховання у романі Ч. Діккенса «Пригоди Олівера Твіста»
Інтелектуальне і моральне перетворення Елізи Дулітл (За п’єсою Б. Шоу «Пігмаліон»)
«Він так і залишився холодним уламком біля гарячого серця дівчини…» (За п’єсою Б.Шоу «Пігмаліон»)
Мовне питання — проблема Англії… і України
Викриття індивідуалістичного свавілля в романі Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара»
Теорія Раскольникова, її антигуманістичний смисл (За романом Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара»)
Гуманістичний пафос, етика добра і любові до людей у романі Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара»
Духовні пошуки головних героїв роману Л. М. Толстого «Війна і мир»
Л. Толстой — майстер зображення внутрішнього стану героїв
Народ і влада в романі Л. М. Толстого «Війна і мир»
Трагізм протистояння особистості суспільству в романі Л. М. Толстого «Анна Кареніна».
Суперечливий образ Анни Кареніної
Новаторство Чеховадраматурга (За п’єсою «Чайка»)
Проблема життєвої мети і призначення людини у п’єсі А.П.Чехова «Чайка»
Людина і природа у поезії Ф. Тютчева
Новаторство поезії Волта Вітмена
«Я блукаю і кличу душу свою…» (В. Вітмен)
Поетичне новаторство символістів.
Тема недосяжної мрії у вірші Ш. Бодлера «Плавання»
Протиставлення дійсності та ідеалу у поезії Бодлера
Поет — бездомний корабель в океані життя (Вірш «П’яний корабель» Артюра Рембо)
Проблематика роману О. Вайльда «Портрет Доріана Грея»
Тема пошуку у п’єсі М. Метерлінка «Синій птах»
«Одухотворення» світу у п’єсі Моріса Метерлінка «Синій птах»
Новаторство драматургії Г. Ібсена
Аналітична композиція Уп’єсах Г. Ібсена
Нора Хельмер — особистість чи «лялька»? (На матеріалі «реалістичної драми» Г. Ібсена «Ляльковий дім»).
Зміст назви драматичного твору Г. Ібсена «Ляльковий дім»
11 КЛАС
Гуманістична позиція автора в розкритті образу героя в оповіданні О. І. Купріна «Гранатовий браслет»
Реальність і міфотворчість як стильові особливості новели Ф. Кафки «Перевтілення»
Тема вічної пам’яті у віршах Гійома Аполлінера «Міст Мірабо» та «Зарізана голубка і водограй»
Духовна і образна сила поезії Рільке
«Пісня над піснями» ШоломАлейхема — ліричний і символічний роман про кохання.
Художні особливості поезії поетівсимволістів ХХ століття..
Поетична символіка лірики О. Блока.
Ліризм прози і поезії І. О. Буніна...
Основні мотиви лірики А. Ахматової
Пізня поезія Анни Ахматової — відображення трагедії часу
Своєрідність поетичного бачення Б. Пастернака.
Взаємини Ієшуа й Пілата в романі М. Булгакова «Майстер і Маргарита»
Особливості сатири в романі М. Булгакова «Майстер і Маргарита»
Тема добра і зла в романі М. Булгакова «Майстер і Маргарита»
«Рукописи не горять» (М. Булгаков про роль і долю митця)
Новаторство «епічного театру» Б. Брехта.
Мотиви перестороги в романі А. Камю «Чума»
Тема людської пам’яті в оповіданні Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...».
Апокаліптичне бачення подій Другої світової війни у вірші «Фуга смерті» Пауля Целана
Вираження трагедії Голокосту в поезії «Фуга смерті» Пауля Целана.
Чи врятує людину кохання? (За романом К.Гамсуна «Пан»).
Життєподібний сюжет і філософськосимволічний зміст повістіпритчі Е. Хемінгуея «Старий і море».
Особливість творчої манери Е. Хемінгуея.
«Війна руйнує наші душі» (Е. Хемінгуей).
Коли повернеться ангел? (За новелою Г.Маркеса «Стариган з крилами»).
Сутність протистояння Пелегріна і Барона (За п’єсою М. Фріша «СантаКрус»).
Проблема цінності життя у конформістському суспільстві (За п’єсою Ф. Дюрренматта «Гостина старої дами»).
Сенс центральної метафори у п’єсі Е. Йонеско «Носороги».
«Театр абсурду» Ежена Йонеско.
Гра з читачем у романі У. Еко «Ім’я троянди»...
Діалог автора і читача у постмодерністському романі У. Еко «Ім’я троянди».
Особливості матеріалізації Овідієвих метаморфоз у романі К. Рансмайра «Останній світ»..
Проблема влади митця над натовпом у романі П. Зюскінда «Запахи».
Мотиви перестороги у творах визначних письменників ХХ століття.
Антивоєнний пафос у творчості визначних письменників ХХ століття.
Своєрідність сатири ХХ століття.
Єднання життя і мистецтва в епоху постмодернізму.
Категорія: ПЕРЕКАЗИ | Додав: | Теги: твір-розповідь, твір-опис, про картину, твір, твір роздум, за картиною, відгук, образ
Переглядів: 5414 | Завантажень: 334 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
avatar