Головна » Файли » ПЕРЕКАЗИ

Пізнати себе через природу
10.05.2014, 13:40
загрузка...

Високим надбанням японської культури є особливе став­лення до природи. Милування нею є однією з принципових характеристик японського національного характеру, і своєю вишуканістю художній смак японців завдячує тонкому сприй­няттю природи, умінню відчути красу будь-якого природного матеріалу як у творчості, так і в повсякденні.

Прагнення пізнати себе через природу, світ послідовно ви­явилося і в практиці створення японських садів. Як художнє явище японський сад починає складатися в Х-ХІІ столітті, а досягає розквіту в ХІУ-ХУІ столітті. Продовжує він своє жит­тя й сьогодні. У всі часи японський сад виражав ставлення людини до світу, переконання, що вища істина й краса існу­ють у природі і пізнати їх можуть люди з чистими помислами й відкритою душею. У цьому розумінні сад – це спосіб вияви­ти істину й красу засобами самої природи, не силуючи її штучними вдосконаленнями.

Зовні японські сади докорінно відрізняються від звичних для європейця. Існує кілька видів таких садів: сухі сади, сади мохів, сади води і пейзажні сади. Усі японські сади мають фі­лософську природу. їх композиція лаконічна, у ній відсутнє все зайве, а кожний елемент відрізняється від інших і розмі­щений так, щоб розбудити людську уяву, створити атмосферу органічного зв’язку людини з природою.

Японський сад є тим особливим світом, який створено лю­диною для внутрішнього споглядання й самопізнання. Це яскраво символізує один із шедеврів японського садового мис­тецтва – сухий сад. У такому саду природа представлена лише каменями й піском. Як правило, у ньому налічується трид­цять каменів, які утворюють кілька груп. Кожна група пред­ставляє конкретний образ, який нагадує або черепаху, або журавля, або «корабель скарбів». Споглядаючи ці образи, лю­дина має зрозуміти філософію життя. Так, морська черепаха, яка прагне досягти дна океану, символізує глибину людсько­го духу, а журавель у польоті – висоти, до яких людський дух може здійнятися. Білим гравієм передано образ водоспаду, який видозмінюється впродовж усього руху: на початку свого шляху він вузький і стрімкий, а потім поступово стає широ­ким і повільним. Цей потік уособлює життя людини: юність імпульсивна й енергійна, а старість – спокійна й мудра. З плином часу поріг сумнівів і розчарувань, який розділяє дві, половини людського життя, долається і потік стає широким. Тепер він може нести «корабель», навантажений скарбами життєвого досвіду. На шляху цього потоку розміщено камені, кожен із яких символізує різні етапи життя людини. Так, камінь у вигляді голови тигра представляє нелегкі моменти роздумів над сенсом свого існування. Трохи далі лежить ма­ленький камінь, ніби хоче перегородити дорогу стрімкому потокові. Він уособлює образ маляти черепахи, яке марно ви­трачає багато зусиль, намагаючись пливти проти течії. Цей образ є також символічним і ніби нагадує людині, що повер­нути минуле неможливо.

Японські штучні сади відображують особливе відчуття ор­ганічного зв’язку людини з природою, передають різноманіт­ну гаму людських переживань. Не підкорення, а усвідомлен­ня природи заради гармонійного співіснування з нею – ось кредо японського майстра саду пересічного японця в його стосунках з природним середовищем.

(452 слова)
За В. Гриценко

переказ

Високим надбанням японської культури є особливе ставлення до природи. Милування нею є принциповою характеристикою японського національного характеру. Вони мають вишуканий художній смак, бо вміють тонко сприймати природу, відчувати її красу.

Прагнення пізнати себе через природу послідовно виявилося в практиці створення японських садів. Як художнє явище японський сад починає складатися в X–XII столітті і досягає розквіту

в XIV–XVI столітті. Продовжує він житти й сьогодні. Японський сад виражає переконання, що вища істина й краса існують у природі і пізнати їх можуть люди з чистою душею. А сад — це спосіб виявити істину за допомогою самої природи, не силуючи її штучними вдосконаленнями.

Зовні японські сади докорінно відрізняються від звичних для європейця. Існує кілька видів таких садів: сухі сади, сади мохів, сади води і пейзажні сади. Усі японські сади мають філософську природу. В їх композиції немає нічого зайвого, всі елементи різні і розміщені так, щоб створити атмосферу органічного зв’язку людини з природою.

Японський сад є особливим світом, який створено людиною для внутрішнього споглядання й самопізнання. Це яскраво символізує сухий сад, у якому природа представлена лише каменями й піском. У ньому налічується тридцять каменів, що утворюють кілька груп. Кожна група представляє конкретний образ, який нагадує або черепаху, або журавля, або «корабель скарбів». Споглядаючи ці образи, людина має зрозуміти філософію життя. Так, морська черепаха символізує глибину людського духу, а журавель у польоті — висоти, до яких людський дух може здійнятися. Білим гравієм передано образ водоспаду, який видозмінюється від вузького і стрімкого на початку свого шляху до широкого і повільного. Цей потік уособлює життя людини: юність імпульсивна й енергійна, а старість — спокійна й мудра. З плином часу сумніви і розчарування покидають людське життя. Тоді потік стає широким і може нести «корабель», навантажений скарбами життєвого досвіду. На шляху цього потоку розміщено камені, кожен із яких символізує різні етапи життя людини. Так, камінь у вигляді голови тигра представляє нелегкі роздуми над сенсом свого існування. Трохи

далі лежить маленький камінь, що уособлює образ маляти черепахи, яке марно витрачає зусилля, намагаючись пливти проти течії. Цей образ також є символічним і нагадує людині, що повернути минуле неможливо.

Японські штучні сади відображують особливе відчуття зв’язку людини з природою, передають різноманітні людські переживання. Кредо кожного японця в його стосунках з природою: не підкорення, а усвідомлення природи заради гармонійного співіснування з нею.

Категорія: ПЕРЕКАЗИ | Додав:
Переглядів: 1201 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar