Головна » Файли » ПЕРЕКАЗИ

Стінопис Михайлівського монастиря
16.12.2019, 02:05
загрузка...

Сьогодні  на Володимирській горі сяє золотими банями не так давно відбудований Михайлівський храм.

         Перед науковцями постало завдання вибору техніки виконання настінного живопису.

         Стіни Михайлівського собору прикрашали як мозаїки та фрески ХІІ ст., так і олійний живопис XVIII ст., так зване мальовання. Фасади собору, дзвіниці та мури прикрашали мальовання, виконані олією.

         Новий живопис повинен  був відтворювати як давньоруські фрески, так і олійні мальовання. Завдання не просте, бо ці дві техніки відмінні як зовнішнім виглядом, так і використовуваними матеріалами.

         Особливості фрескового живопису полягають у вишуканій стриманості палітри та використанні природних матеріалів. Наприклад, білило виготовляли з розтертого вапняку. Для виготовлення чорної фарби у печах спалювали деревину сосни або липи. Синю діставали, подрібнюючи мінерал лазурит. Жовта й червона фарби виготовлялися з природних глин.

         В олійній техніці фарби замішували на спеціальній лляній олії. Згодом олійна основа висихала, утворюючи прозору плівку. Палітра олійного живопису значно багатша й різноманітніша, ніж фрескового. Олійний живопис яскравіший, відзначається блиском.

         Фахівці зупинилися на давній, майже забутій не сьогодні техніці живопису під назвою «кейм». Хрещеним батьком цієї техніки був баварський ремісник Кейм. Наприкінці ХІХ ст. він запатентував силікатні фарби, створені на основі рідкого скла.

         Коли цю фарбу нанести на потиньковану поверхню стіни, вона хімічно сполучається з нею, утворюючи єдине ціле. Завдяки цьому такі мальовання не обсипаються, як це буває з олійним живописом. На відміну від фрески поверхню кеймівського стінопису важко пошкодити.

         За допомогою кеймівських фарб можна відтворити фреску, а за потреби імітувати багатий на відтінки олійний живопис.

         Колектив художників відновив оздоблення інтер’єру Михайлівського собору саме в техніці «кейм». (З журналу.) (240 сл.)

 

         Завдання.

         1. Пояснити лексичне значення слів: потинькований, запатентувати, силікатний (такий, що вміщує хімічні сполуки - силікати), фреска, мозаїка, фасад, мур, інтер’єр.

         2. Дібрати синоніми до слів: імітувати, вишуканий.

         3. Розкрити пряме та переносне значення слова палітра. Пояснити, у якому з цих значень слово вжите в тексті.

         4. Звернути увагу на подвійне написання слова лляний (льняний).

         5. Скласти план тексту (о р і є н т о в н и й: 1. Відбудований   на Володимирській горі храм. 2. Проблема вибору техніки настінного розпису. 3. Стіни собору було оздоблено і фресками, і олійними мальованнями. 4. Особливості фрескового стінопису. 5. Як творився стінопис. 6. Давня техніка живопису «кейм»: а) баварський ремісник – хрещений батько техніки розпису; б) фарби, що хімічно сполучаються зі стіною; в) переваги кеймівської техніки перед фресковим та олійним стінописом. 7. Інтер’єр собору  оздоблено в техніці  «кейм»).

         6. Написати детальний переказ тексту.

Категорія: ПЕРЕКАЗИ | Додав:
Переглядів: 49 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar